söndag 20 januari 2013

Drömhallen








H.E.J  M.Å.N.D.A.G



nu kom du på besök alldeles för fort igen!



Idag drömmer jag om min hall i mitt drömhus klädd i svart och vit rutigt golv med gråsparvs färgade väggar fyllda med svartvita fotografier av barnen och minnen med svarta snygga ramar. På golvet ligger den finaste äkta mattan i roströda toner. Jag drömmer om ett välkomnande bord med en vacker spegel över där det alltid står färska blommor och fina stilleben av mina finaste favoritsaker och kanske ett minne från stranden på Fårö.



Välkommen in!



Foto: Sköna hem



Ett välkomnande bord med en spegel över är ett måste i min nästa hall. Det är så fint att mötas av fina blommor eller en ljuslykta i en hall och här har man verkligen lyckats. Gillar även golvet jättemycket kanske till och med mer än ett svart och vit rutigt golv som kan upplevas som väldigt hårt i sitt uttryck. Här får man genast en lugnare och behagligare känsla. Jag måste verkligen fundera på detta.



Foto: seventeendoors.blogspot.se



Just hallen är ett rum som verkligen ger det första intrycket, jag tycker att det är ett viktigt rum som tyvärr ofta glöms bort när man inreder hemma.



Foto: Hemnet



Så fint med en bänk i mitten av hallen.



Foto: Hemnet



Istället för att måla golvet svart och vitrutigt kan man välja en matta i svart och vitt. Lätt att byta om man tröttnar.



Foto: Sköna hem



Foto: Sköna hem


Foto: Sköna hem



Sen var det ju det där med alla vinterkläder och blöta stövlar som hör vardagen och verkligheten till tänker ni. Den känns kanske inte så praktisk den där drömhallen. Var ska man lägga alla kläder och allt bråte? Hur har hon tänkt där? Men som tur är finns inte allt det där bråtet i min dröm. För DEN är ju bara min ;)!!



Hoppas att ni får en bra start på veckan och att vi ses snart igen :)!






K.R.A.M







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...